viernes, 23 de mayo de 2008

NOU CURS DE CUINA

Ara fa un parell de setmanes (el dia 10 de maig) vam començar amb el Pol Carulla i l'Edu Puig un curs de cuina. La organització geràrquica vindria a ser la següent: jo sóc el profe, ells els alumnes. Passat el primer moment de riure, anem per feina.

La idea és que els dos personatges en qüestió aprenguin una base per poder cuinar a les seves cases de forma digna i, si m'apures, puguin fer un sopar amb convidats i quedar com uns senyors (cosa que jo en teoria puc arribar a assolir). Això implica, segons el meu punt de vista, no tan sols posar-se el davantal i començar a tallar i fregir, sinó anar a comprar i saber què es compra en funció de la recepta, de l'àpoca en què estem, del preu... També intentar reflexionar sobre per què es talla un producte d'una manera o d'una altra, perquè s'utilitza tal o qual cocció... I també adquirir la curiositat de cercar en llibres i webs diferent informació interessant sobre una recepta, un producte, material...

Com a funcionament, fem un parell o tres de receptes per dia, en general basades en un grup de producte, però no sempre. Els convidats són benvinguts i ens animen a cuinar bé, a temps i amb cura perquè ens hi va la reputació. Fins ara crec que no hem decebut.

Jo faig de professor però abviament m'interessa aquesta iniciativa perquè també aprenc cercant les receptes i informació que els pugui donar, encara que com sempre no hi puc dediacr tot el temps que desitjaria...

Així que aprofitant aquest bloc procuraré dur una mica de diari de com van anant les classes, què hem preparat, les receptes, les coses que han sorgit i informació extra sobre els productes, les tècniques i altres aspectes.

Es preveu que al final del curs els aumnes prepararan unes receptes cercades o creades per ells mateixos. Com a final de festa, anirem a un bon restaurant.

Comencem!

No hay comentarios: