Coincidint en dates, comentem el cas del Beaujolais Nouveau. El cas d'aquest producte vinícola és un dels més impressionants i rotunds de la Història de la comunicació gastronòmica, si és que això existeix.
Beaujolais és una regió vitivinícola francesa on es produeix principalment vi negre de la varietat gamay.
Des del 1934, data de la creació de la AOC Beaujolais, fins l'any 1951, la data oficial de posada a la venda d'aquest vi nou era el 15 de desembre. Va ser llavors que es va avançar un mes, el 15 de novembre, de tal forma que es podia començar a comercialitzar el vi d'una collita feta 6 o 8 setmanes abans.
Des dels inicis, l'aparició del nouveau va suscitar cert interès a la regió pel caràcter festiu que propiciava, però ben aviat els responsables van veure-hi potencial i, sota criteris de marketing es va dur a París, on la moda va arrassar. Ben aviat es va observar l'avantatge que això suposava: a més de poder deslliurar-se d'un possible excedent de vi, suposava l'entrada de liquidesa de forma ràpida.
A partir dels 1970, la moda del Beaujolais Nouveau es va començar a exportar a l'estranger: Europa, EUA, Japó... Coincidint amb les dates, en algunes cases d'EUA, el Beaujolais Nouveu s'ha convertit en la beguda típica per a l'àpat del Dia d'Acció de Gràcies.
El Beuajolais Nouveau va lligat inevitablement a allò floral, lleuger i fresc, com correspon a un producte vinícola inacabat. Més que el producte en sí, el més interessant del beaujolais Nouveu és la presentació i la publicitat que fins fa ben poc l'han fet mundialment reconeixible. Posters, anuncis i etiquetres de vins, s'il.lustren amb dibuixos colorits, fets amb aquarel.la. Cada any varien.
L'arribada del vi s'anuncia sota el lema Le Beaujolais Nouveau est arrivé!
No hay comentarios:
Publicar un comentario